Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Andělé na dosah

Setkání s anděly se dějí. A protože čas Vánoc je tu, andělská aura je zemi jaksi blíž. K takovým setkáním může ovšem dojít i díky nám. Mám totiž na mysli anděly v lidské podobě. Zavání vám to tajemnem? Tak uvidíme.

Stalo se v době mé dávné alergie na bujarou přírodu. Po jedné omylné vakcíně jsem v osamělé čekárně zdravotního střediska zkolabovala. Periferní mozkovou buňkou jsem zaznamenala asi tříletou holčičku, která burcovala maminku slovy. Proč tady ta paní hajá? Co ji bolí? Uspěchaná matka nereagovala. Dítě jí nedalo pokoj a tahalo ji za sukni. Pak už věci nabraly rychlý spád. Záchranka mě převážela do nemocnice a já se vracela k životu. Zachránil mě malý andílek v lidské podobě. Zdravotní sestra za svou chybu dostala okamžitou výpověď.

Série snů. Pět šest nocí za sebou opakovaně prožívám chvíle s andílkem děvčátkem. Jdeme blátem, klopýtám, už nemůžu. Pevně mi stiskne ruku a vede dál. Pojď, povedu tě, říká a má sílu to dokázat. V příštím snu mi na louce trhá květiny, cítím její pokožku na své. Probouzím se jiná než jindy, Osvěžená až ke štěstí. Kartářka se mě ptá, jestli jsem někdy neměla potrat. Ne, nikdy. Moje teta zemřela v dětském věku na tyfus. Dávno před mým narozením. Je to snad ona? Kdo ví…

Můj muž mi před mnoha lety slíbil. Budu ti dobrým manželem. Jsme snad v pohádce? Ne, jsme tady a teď a můj muž je stále mým dobrým andělem. Podobá se ve všem mému otci, který mě tady zanechal na prahu dospělosti. Svou ztrátu mi zmírnil setkáním s osudovým mužem. Ve snech je často od sebe nerozeznám…

Asi že jsem začala více přemýšlet o těch éterických bytostech, přicházely ke mně jako dárky v různých podobách. Mám jich už pěknou sbírku. S harmonikou (ten byl první) až po andílka diblíka vyvedeného na kameni. Tak nepřímo jsem se vlastně dozvěděla, že i já mohu být pro někoho andělem. V mé práci se to i hodí.

A jaká je pointa? Tak trochu vánoční. Andělem může být pro někoho kdokoli z nás. Ten v lidské podobě.

Autor: Hana Dneboská | pondělí 21.12.2020 7:00 | karma článku: 12,16 | přečteno: 148x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Ach ty boží mlýny

vědí, u koho mlít, praví jedna z cestujících, které sedí v autobuse přede mnou. Ten povzdech patří Cimickému.

29.4.2024 v 7:00 | Karma: 12,99 | Přečteno: 394x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 25,91 | Přečteno: 840x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,12 | Přečteno: 297x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 402x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 480x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  17:45

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Kalifornská policie vtrhla na univerzitu, pozatýkala propalestinské studenty

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  17:41

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  17:35

Přímý přenos Poslanci začali projednávat úpravu zákoníku práce. Stínový ministr práce a sociálních věcí Aleš...

Řidiče autobusu zbil a surově ho kopl do hlavy. Mladík dostal podmínku

2. května 2024  17:25

Podmínkou potrestal Okresní soud v Mostě mladíka, jenž loni v srpnu v centru města brutálně napadl...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 15,77
  • Průměrná čtenost 311x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik