Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Absolventi zvláštní školy

Přistěhovala jsem se do pekla. Bylo to v době, kdy mi to vůbec nedošlo. I když mohlo. Chybělo totiž to podstatné. Strhnout včas růžové brýle. Viník je jasný. Proklatá láska.

Rodinný dům obýval venkovský klan tří generací. Za čas jsem ho rozšířila o čtvrtou generaci. Ale postupně.

Původní vlastník domu, děda mého muže, svoje vlastnictví rozdal. Dům katastrálně rozdělil na čtyři díly. Vlastníkem jedné čtvrtiny se stala moje tchyně, dědova dcera, druhou čtvrtinu dostal její manžel. Zbývající čtvrtiny připadly mně a jeho vnukovi, mému muži. Tímhle danajským darem jsem skončila se svobodným životem. Karty byly rozdány.

Dostávám se k názvu svého vyprávění. Absolventi zvláštní školy. Ne že bych k jedincům nižšího IQ shlížela dolů, tak to není. Já jsem to v první řadě nepochopila. Tvářili se tak vědoucně. Jako moudří tohoto světa. Bylo jim padesát.

Než se dostanu dál, musím se svěřit s obyčejem domu s vykřičníkem! V té několikamilionové vile byl čas koupání neobyčejný. Rodinné finance, jinak zdárně utrácené, se měly „dát stranou“ díky rodinnému koupání. Čtete správně. Ve vaně, v jedné vodě, čtyři členové po sobě. Paráda! Při jejich návštěvách v jiných domácnostech jim ovšem vadil pouhý zvířecí chlup na podlaze nebo momentální nedostatečnost teplé vody v koupelně. Stejně jako doma ani na návštěvě po sobě nesplachovali. To jen na okraj.

Živě si pamatuju na jejich kolabování, když přišlo na složenky. Žádný elektronický kontakt nepřipadal v úvahu, neboť jednoduše nebyl znám. Bylo to tedy na mně. Pro ekonomiku domácnosti jsem nabídla virtuální svět samozřejmě se svou osobní péčí. Nic jiného totiž nezbývalo. Ovšem se zlou jsem se potázala. Chtěli mít účtování pod kontrolou. Všechno jiné bylo pro ně španělskou vesnicí. Vyslovili mi tak nedůvěru.

Na úřady se mí tcháni nechali dovážet výhradně autem. Jezdit MHD nebo na kole bylo pod jejich úroveň. Metro byl pro ně strašák, ale to nemohli veřejně připustit. Když mi poprvé některý z nich podstrčil k vyplnění úřední listinu, byla jsem jak Alenka v říši divů. Mysleli to doopravdy. Bez hlesu jsem provedla požadované. Krve by se u mne nedořezal v ten okamžik, kdy mi tchán do vyplněného formuláře do kolonky titul napsal zedník. To jsem teda zírala.

Rozpočítávání spotřeby energií jako i odpadu na čtyři části, rozuměj na čtyři vlastníky, byla moje práce. Jednou tcháni opět neměli svůj den. Začali prudit nedůvěrou. Pohár mé trpělivosti přetekl. Hodila jsem papír do jejich rozčilených očí. S rodinnou administrativou jsem sekla. Můj báječný protějšek ve vypjatých chvílích pravidelně odcházel. Zbabělec.

Už jsem nohama na zemi. Už si nehýčkám svůj romantický sen o nesmrtelné lásce. Na té adrese jsem jednou provždy skončila. Dohra bude soudní. Ve hře je moje čtvrtina domu. Společného domu…

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Dneboská | pondělí 17.5.2021 7:00 | karma článku: 14,92 | přečteno: 585x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Ach ty boží mlýny

vědí, u koho mlít, praví jedna z cestujících, které sedí v autobuse přede mnou. Ten povzdech patří Cimickému.

29.4.2024 v 7:00 | Karma: 13,87 | Přečteno: 419x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 26,03 | Přečteno: 844x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,46 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 480x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Varšava jako první polské město zakázala kříže na úřadech, opozice se bouří

17. května 2024  7:21

Varšava jako první město v převážně katolickém Polsku zakazuje kříže v městských úřadech a...

Texaský guvernér omilostnil muže odsouzeného na 25 let za zabití demonstranta

17. května 2024  7:04

Guvernér Texasu Greg Abbott udělil milost muži, odsouzenému k dvaceti pěti letům vězení za to, že v...

Ukrajinská armáda zaútočila na přístavy v Černém moři, cílila i na sklady s ropou

17. května 2024  6:42

Ruská obrana v noci čelila rozsáhlému útoku dronů na Sevastopol a další přístavní město...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Byt 1+kk s předzahrádkou
Byt 1+kk s předzahrádkou

Habrová, Holubice - Kozinec, okres Praha-západ
4 190 000 Kč

  • Počet článků 98
  • Celková karma 17,07
  • Průměrná čtenost 311x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik