Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

To ti slibuju

Stýská se mi pořád a víc. Psal jsem ti ještě loni. Na poště mi slíbili, že moje vánoční přání dostaneš. Byl jsem rád, že nebeská pošta funguje.

Probudil jsem se v nemocnici a na nic se nepamatoval. Připomínali mi, co se stalo. Rozpomínal jsem se s námahou. Auto se několikrát převrátilo a vjelo do polí. Byl jsem zaklíněný mezi sedadly, z tebe celého crčela krev. Z posledních sil jsi pohnul sedačkou, abych se dostal ven. Pak jsi vykopl dveře a zařval. Utíkej, no tak utíkej. Rychle, rychle. Utíkal jsem a o kus dál padl na zem. Za mnou se ozvala rána. Tma zrudla sloupem ohně.

Uzdravuju se, na hlavě mám patnáct stehů, ruku v sádře, nohu sešroubovanou. Ptám se po tobě, jeli jsme přece spolu. Dlouho nikdo nic neříká, až později se dozvím, že jsi mrtvý. Často mě trápilo, že i přesto za mnou někdy nezajdeš…

Táta měl rád rychlou jízdu. Nic se nestane, věř mi. Na tachometr nekoukej, napomínal mě, když jsem ho sledoval. Byli jsme kámoši o to víc, že jsme si tak nějak zbyli. Nepamatuji se, kdy jsme byli pohromadě jako rodina. Začal jsem chodit do školy a ty jsi začal být víc táta. Předtím jsi jezdil po světě, málo jsme se užili. Promiň, ale díky tvému úrazu jsem s tebou mohl být víc. Od té doby, co se máma s námi rozešla, měl jsem tě jenom pro sebe. S hlavou plnou plánů jsi mě rozesmával. Jeden hezčí než druhý. Věřil jsem, že si je splníme. Už nikdy nebudu vědět, jak by co bylo dál. Mluvím s tebou jako s kamarádem. Tím jsi pro mne byl.

Zase odchází jeden rok, přichází nový a s ním nový začátek všeho. Jako tenkrát, když se to stalo. Jsem pořád ještě kluk a ty mladý táta. Potřebuju tě, ani nevíš jak. Už ti neposílám přání do nebe, jsem o něco větší, jsem víc s tebou tady na zemi. Trochu padají vločky sněhu, fičí vítr, je mi zima, ale nechce se mi odejít. Není to vůbec dávno, co jsi mě učil chodit, stavěl hrad z písku, běhal jsi se mnou za drakem, s pomlázkou společně udělanou chodil koledovat. Není to tak dávno. Přešlapuju na místě, nemůžu odejít, pořád ti mám co říct. Nesmyslně upravuju vánoční věnečky, které babička s dědou dávají na ten studený kámen. Nesmysl je to, že stojím tady, kde je tak mrtvo, kde všude kolem plápolají svíčky.

Ale hlavně ti chci říct. Jestli budu jednou táta, na ten tachometr budu koukat pořád. To ti slibuju. Protože to, že nejsi, strašně bolí, táto. Budu mít na mysli, že něco takového nesmím dopustit. Budu si připomínat vysokou rychlost, která se v ten zlý den objevila na tachometru našeho auta.

Ty už budeš navždy mladý, jen já budu stárnout, až se stanu starším, než jsi ty, a role se prohodí. Nestihli jsme mít víc společného času. Ale já jsem část tvého já, a tak to zůstane. A nezapomenu ani na tvá slova. Ber vše, co ti život dá, štěstí, bol i lásku. Vždyť život je jen karneval, v němž stokrát změníš masku. Protože tak budu s tebou napořád. To ti slibuju.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Dneboská | pondělí 27.12.2021 7:00 | karma článku: 15,49 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Ach ty boží mlýny

vědí, u koho mlít, praví jedna z cestujících, které sedí v autobuse přede mnou. Ten povzdech patří Cimickému.

29.4.2024 v 7:00 | Karma: 13,87 | Přečteno: 416x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 26,03 | Přečteno: 844x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,46 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 480x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Česká televize odvysílá před eurovolbami i debatu evropských lídrů

12. května 2024

I Česká televize nabídne divákům před volbami do Evropského parlamentu předvolební debaty lídrů...

Hrad začal platit cesty prezidenta. Za Zemana je celé musely financovat kraje

12. května 2024

Premium Když prezident přijede do krajů, nemá kolem toho být obrovská pompa, která stojí nejen hodně...

Pomohli její zemi bránit proti Japoncům. Filipínka teď o Češích vydává knihu

12. května 2024

Premium Měli to být spojenci nepřítele, ale namísto toho čtrnáct statečných Čechů nasadilo život, aby...

Úlet novin pečetil Trumanův triumf, lovec gangsterů už šok nerozdýchal

12. května 2024

Seriál Americké prezidentské volby dokážou překvapit, i když si všichni myslí, že dopředu vědí, jak...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 98
  • Celková karma 17,07
  • Průměrná čtenost 311x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik