Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na čtyři oči

je vedle slova motýle další pikantní novotvar implantovaný prezidentským kandidátem do češtiny. My dospělí se pobavíme, ale co ty děti?

Z ankety zkoumání preferencí dětských „voličů“ vypadla všímavá hodnocení. Ten Babiš divně mluví. Když něco řekne, moc nevím, co tím myslí, přiznává Toník. Adéle se nelíbí, když tvrdí, že umí všechno zařídit. Moc často říká já, já. S dětskou upřímností přichází Zdeňkovo zjištění, že je podobný jednomu zvířeti s dlouhým krkem. Nevzpomíná si přesně, jak se jmenuje, ale ví, že je to od S. Karolínka nakreslila vousatého muže v kostkované košili a ozdobila slovy Můj pan prezident. Lukáš ukazuje fotku z mobilu pořízenou z televizního duelu. Toho bych si přál jako prezidenta. Na otázku proč odpovídá. Líbí se mi jeho hlas a je takový opravdový. Pro Dana je Petr Pavel bojovník, který by vyhrál i nad drakem. Honza žádá vysvětlení. Co to znamená, když Babiš říká na čtyři oči? Odpověď je na učitelce. Myslí tím, že si s někým povídal mezi čtyřma očima. Tak proč říká na čtyři oči a ne mezi čtyřma očima? ptá se udiveně Honza. Proč se teda chce stát prezidentem, když neumí dobře česky?

Ale vraťme se mezi plnoleté voliče. Během jedné terapie jsem zažila doslova šok. Vědomostní test s otázkou, na kolik let je volen český prezident, vyprovokoval slovní přestřelku. Dva tábory rozlícených pacientů voličů se proti sobě postavily s neotřesitelnou silou.

Babiše, jedině Babiše budu volit. Má rád lidi a říká, že nám bude pomáhat a postará se o nás, konstatuje spokojeně jeden z pacientů. A chce mír, kdežto ten generál je zvyklý na válku a mohl by nás do ní zatáhnout, přidává se další. A to si vopravdu myslíš? kroutí nevěřícně hlavou jeho soused. Ten se okamžitě ohradí. Babiš přece slíbil, že to zařídí a válku na Ukrajině ukončí. Budu volit Pavla, je to pro mě jasná volba, ozve se další z pacientů. Neštvi mě, zakřičí najednou příznivec Babiše a nebezpečně vstává. Jeho fyzický stav není naštěstí pro souboj zralý, a tak usedá zpět. Tělesně zdatnější kolega to nechce jen tak vzdát a v mžiku se chce prát. Podaří se mi ho zpacifikovat, ale to neznamená, že se na moje preference nezeptá. Nechte se překvapit, chráním se diplomatickou odpovědí. Poznáte to na výsledku hlasování. Dobrý tah, říkám si, když ještě ten den jsem konfrontována jednou ze svých kamarádek. Esemeskou mi sděluje, že bude volit Babiše. Cítím blednutí a děkuji Bohu, že není vedle mne. Připomenu si scénu z dopolední terapie a paralelu se svým osobním prožitkem. S kamarádkou raději ruším plánované kafe. Zadrhával by se mi totiž dech.

Ten den je toho na mě moc. V autobuse mudrují dvě cestující nad nevděkem některých lidí vůči Babišovi. Oslovují ho emotivně Andy a usadí do škatulky lidumil. Má někdo chuť oponovat? Má! Starší spolucestující muž vinou jejich babišovských superlativů brunátní, a než vystoupí, neodpustí si plivanec pod nohy obou dam. Jeden se nestačí divit.  

Konečně je tu den D a druhé kolo voleb. Na pražském venkově se zdravíme, dokonce srdečně i s lidmi, se kterými se neznáme. Jakoby ve volebním dni bylo ve vzduchu přání zvolit si prezidenta pro všechny. Takového, který by nás posunoval k sobě blíž. Ve frontě na svůj hlas si přeju, aby už bylo po všem. Jako jedna ze spoluvoličů si čas před vstupem za plentu krátím zmačkáním volebního lístku s nežádoucím kandidátem. Za plentou vložím svého favorita do obálky a než vhodím do urny, prohrábnu očima koš. Je plný Babišů. Na heslu Babiše do koše tedy něco je, neboť se stává předzvěstí jeho neúspěchu.

Po z paměti nesmazatelné kampani přichází úleva. Radost, že se lidé vzájemně nezklamali. Radost z nové naděje.

Autor: Hana Dneboská | pondělí 30.1.2023 7:00 | karma článku: 17,86 | přečteno: 355x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 25,77 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,12 | Přečteno: 294x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 394x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Intuice

Je deset minut po desáté pátek večer. Už odcházím z kuchyně, když mě náhle ovládne nutkání. Dvěma skoky jsem u francouzských dveří do zahrady. Poodhrnu závěs. Chci se podívat, kolik nasněžilo.

22.1.2024 v 7:00 | Karma: 16,48 | Přečteno: 457x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 16,43
  • Průměrná čtenost 315x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik