Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A co má bejt

Při těch slovech, jsem terapeutka, já jsem pokrejvač a co má bejt? jsem se seznámila s novým pacientem. Nemusím zdůrazňovat, že byl od rány.

Neměl rodinu, manželka se mu během let ztratila někde ve světě. Zmítal se v depresích. Sestra mu dává avízo, že její muž usiluje o jeho byt. Povedený švagr a sestra šedá eminence. Díky jen za to, že mi vyvenčí psa a dají mu nažrat, říká trpce. Na jeho zoufalé dotazy, jak to může dopadnout, nemám odpověď. Nejsem k tomu kompetentní a je vůbec někdo?

Míra je zmíněný pacient a Jana je právě přijatá pacientka. Téměř hned je jasné, že si padli do oka. Z Míry, starého bručouna, se stává někdo jiný. Jeho změna padá na úrodnou půdu. Janička, jinak ji neosloví, získává nevídanou náklonnost a oporu. Jsou spolu neustále, jen na noc se rozejdou do svých pokojů. Čím silnějším citem ji on zahrnuje, tím víc se ona propadá do stínů nemoci. Její mozek strádá. Z barvitého líčení společného života přestává mít Janička radost. I přesto, že jejich vztahu už fandí i jeho sestra se švagrem.

Míra je trpělivý, je tu pro Janičku většinu času. Drží ji nejen za ruku, ale i její myšlenky při životě. Příčinou jejího ochabnutí je z velké části vědomí nevděčné dcery, která prodala matkou darovaný dům. Dobře zaopatřená utekla od matky co nejdál za hranice. Další její osud už ji nezajímá. Janička si v kolísání své mysli uvědomuje náhlou chudobu. Tělo i duše chátrá až k ulehnutí.

Od rána do večera sedává před jejím pokojem. Míra věří, že Janičku jednou uvede do svého bytu. Té naděje se nevzdává. Janička však umírá.

Trochu jiný happy end závěrem. Dcera je nedostupná, na výzvy neodpovídá. Řešením má být sociální pohřeb. To Míra nedopustí a o Janičku se postará. Je to pro něho otázka cti. Na údiv rodiny i personálu nemocnice odpovídá zjihlýma očima otázkou. A co má bejt?

Autor: Hana Dneboská | pondělí 13.11.2023 7:00 | karma článku: 17,43 | přečteno: 469x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 25,77 | Přečteno: 826x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,12 | Přečteno: 294x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 394x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Intuice

Je deset minut po desáté pátek večer. Už odcházím z kuchyně, když mě náhle ovládne nutkání. Dvěma skoky jsem u francouzských dveří do zahrady. Poodhrnu závěs. Chci se podívat, kolik nasněžilo.

22.1.2024 v 7:00 | Karma: 16,48 | Přečteno: 457x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 97
  • Celková karma 16,43
  • Průměrná čtenost 315x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik