Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Novoroční předsevzetí

Kdeže jsou? To si povíme, hlásila moje natěšená příbuzná. Byla přesvědčená, že vydrží. Musí. Počáteční tíhu závazku za ni odpracoval doktor.

Odhodlala se totiž k bandáži žaludku. Laicky to znamená konec lukulským hodům. A to novoroční předsevzetí? Konec úlitby žaludečnímu žadonění za účelem pádu vyzývavých kil. Wow!

Tak to bylo loni, ale kdeže loňské sněhy jsou. Směrem ke mně těžkým krokem překonává vzdálenost moje příbuzná. Proboha, přesně jako před rokem se proti mně rýsuje těžkooděnec. A to se ještě halí do maskovací černé! Za to já jsem neschopna kroku. Absolutně. Jsem doslova v odevzdání úžasu.

Vždyť jsi loni… Nenechá mě domluvit. Nevyšlo to, ohradí se k mému překvapení. Koukáš na mne s nepochopením, ale letos už to dám, praví s pevným odhodláním v hlase. Ulítávám na sladkým, to víš. Nějak jsem přehlédla, že mi stoupá ručička na váze a pak už jsem to ani nechtěla vidět. Nejdřív mi to Franta odpustil, ale když bylo moje kynutí k nepřehlédnutí, tak za sebou zabouchl dveře. Takže jsem sama, nervy na pochodu žádají výživu a já poslouchám. Vánoce mě odrovnaly úplně. Ze žalu jsem si pod stromeček nadělila dva dorty za tisícovku. Jeden na dopolední splín, druhý na odpolední. Namísto antidepresiv. Váhu jsem odkopla pod nábytek, zrcadla kvůli záchytům pravdy totálně zrušila. Ale jak se blíží konec roku, je ta moje nakynulost mou noční můrou. Chci si zopakovat loňské předsevzetí. Blaží mě připomínka, že opakování je matka moudrosti. Taky mám motivaci. Kvůli Frantovi. Takže letos už dám přednost hladovění. Nebudu dráždit žaludek ani Frantu.

Takže jasná motivace, je mi jasné. To je to, co platí pro rázné rozhodnutí. Držím palce své nebohé příbuzné i všem lidem dobré vůle k překonání sebe sama. Nejen na počátku nového roku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Hana Dneboská | pondělí 8.1.2024 7:00 | karma článku: 10,87 | přečteno: 207x
  • Další články autora

Hana Dneboská

Ach ty boží mlýny

vědí, u koho mlít, praví jedna z cestujících, které sedí v autobuse přede mnou. Ten povzdech patří Cimickému.

29.4.2024 v 7:00 | Karma: 13,87 | Přečteno: 419x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Je těžké to vydýchat

Čtyřhvězdičkový hotel v jednom z triumvirátu našich lázní. Kam ucho doslechne, všude slyšet ruštinu. Hlučnou a vyzývavou napříč jídelnou.

8.4.2024 v 7:00 | Karma: 26,03 | Přečteno: 844x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Překvapení je kořením života

Vždycky, absolutně vždycky, jsem měla nedůvěru k zedníkům a vůbec stavebníkům z Ukrajiny. A to ještě mnoho let před válkou na jejich území.

25.3.2024 v 7:00 | Karma: 12,46 | Přečteno: 299x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Jsem to já

kdo už není na prahu života. Ještě mi nebylo třicet. Teď zrovna single, bez dětí ne tak docela. Jsem učitelkou v mateřské škole. Končí doba her a malin nezralých. Rozhodla jsem se odejít.

4.3.2024 v 7:00 | Karma: 15,90 | Přečteno: 403x | Diskuse| Společnost

Hana Dneboská

Předmět: Žádost o proplacení

Doufám, že tento mail postačí k tomu, aby mi byly proplaceny veškeré náklady, které s návštěvami pana Nováka mám. A to i do budoucna.

12.2.2024 v 7:00 | Karma: 11,93 | Přečteno: 480x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

VIDEO: Ukrajina zničila naráz deset ruských strojů, zaplatila životy vojáků

15. května 2024  9:42

Ukrajinská armáda hlásí zničení pěti ruských armádních vozidel v rámci jedné operace, při které...

Blbá nálada je zpět, ukázal průzkum. Čechy trápí finance i nejistá budoucnost

15. května 2024  9:36

Premium Blbá nálada. Termín použitý Václavem Havlem, jímž popisoval pocity frustrace a zklamání, je zpět....

Zelenskyj zrušil cestu do ciziny, složitá situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34

Prezident Volodymyr Zelenskyj kvůli složité situaci na Ukrajině zrušil cestu do Španělska a...

Žáci mají výsledky přijímaček na SŠ, přijato je 94 procent uchazečů

15. května 2024  7:16,  aktualizováno  9:29

V informačním systému DiPSy jsou k dispozici výsledky přijímacích zkoušek na střední školy. Ministr...

  • Počet článků 98
  • Celková karma 17,07
  • Průměrná čtenost 311x
V pracovním čase nahlížím do osobních příběhů pacientů. Mám takové zaměstnání. Jsem terapeutka. Dozvídám se o komplikovaných vztazích mezi lidmi. Nechci už o nich vědět sama. Proto jsem se rozhodla vstoupit na tyto stránky.

Seznam rubrik